Audi Quattro with 20V AAN and 6 speed CBL gearbox:

klick to enlarge, no further updates 

Long term aim 2003-2005:

Audi Quattro body with an AAN 20V turbo and 6 speed CBL gearbox 

 

Langfristiges Ziel 2003-2005:

Audi Urquattro Karosse mit dem  20V Turbo (AAN) und 6 Gang Getriebe (CBL) 

Short term aim 2002:

Install the whole drive train in a 100kw Quattro Coupe 1985 to check if I can realize my plans. The body of the Coupe is not that good, but perfect for testing purposes.  

Kurzfristiges Ziel 2002:

Einbau der ganzen Antriebseinheit in ein 100kw Quattro Coupe Bj. 1985 um abzuklären ob sich mein Pläne überhaupt realisieren lassen. Die Karosse ist ziemlich schlecht, aber zum ausprobieren sehr gut geeignet. 

First of all the KV engine has to be removed. The front  has been drilled out to make the engine work easier and I want to screw it later anyway.

Erstmal den KV Motor mitsamt 5 Gang entfernen. Um das ein/ausbauen zu vereinfachen wurde der Frontkorb ausgebohrt und wird später schraubbar gemacht. 
In the engine bay the battery section must be cut out, the vacuum break support and may other  small parts.

Im Motorraum muß der Batteriekasten weg, der Unterdruckbremskraftverstärker und viele andere Kleinteile. 
Inside the car many interiour parts and the KV engine harness must be taken out in order to install the AAN harness.

Innen auch alles raus was nicht mehr benötigt wird, der original Motorkabelbaum, die Teppiche und Mittelkonsole.

Der AAN Kabelbaum muß noch angeschlossen werden.

Originaler Getriebehalter CBL auf der Beifahrerseite

Original driver side gearbox holder CBL for S4

Overviews:

6 speed gearboxes 01E

These cars use the same 01E housing

Originaler Getriebehalter CBL auf der Fahrerseite

Original passenger side gearbox holder CBL for S4

Driver side: left S4, right (new one) CGR 

Getriebehalter vom S4 müssen getaucht werden, die vom CGR(S2) passen.

8A0 399 113E drive side 

8A0 399 114E passenger side

gearbox brackets fromt the CGR S2 fit 

Driver side: left (new one) CGR, right S4 

Parts changed from urq: front struts, supporting joints, track rod arms.

Parts that are equal between urq and coupe quattro: front supporting frame, a-arms, steering box.

Umgebaut vom Urquattro: vordere Federbeine, Traggelenke, Spurstangen.

Gleiche Teile Coupe Quattro - Urquattro: vorderer Hilfsrahmen, Querlenker, Lenkgetriebe,

 

Cut center tunnel, easier to check where gearbox does not fit.

 

Aufgeschnittener Kardantunnel, so ist es leichter zu sehen wo das Getriebe nicht paßt.

AAN installed AAN eingebaut:

- Viskolüfter entfernt 

big intercooler, a low intake air temp. is the very important for high engine power. großer Ladeluftkühler über die ganze Front, eine niedrige Ladelufttemperatur sehr wichtig.
Downpipes (left to right):
S4 AAN (20v), S2 3B (20v), Urq WR 10V
Hosenrohre (von links nach rechts):
S4 AAN (20v), S2 3B (20v), Urq WR (10V)
link to Samco intercooler hoses http://www.samcosport.co.uk/parts.asp Link für Samco Ladeluftschläuche 
with front grill mounted Mit Frontgrill
Airbox installed Luftfilterkasten eingebaut
What is special on a cotton which is lying 4 weeks on the roof of the quattro?  Was ist besonderes an einem Lappen der 4 Wochen auf dem Autodach liegt? 
Downpipe, 

made from 10V and 20V, a good friend of mine, Hans, has made a tube that fits perfect. 

2 teiliges Hosenrohr,  mein guter Spezi Perzl hat wieder mal ein Rohr gerollt das 100%ig paßt! 
Engine is running for the first time! Thanks to Michael Barufke for solving the electronical starting problem.

10/2002

Motor läuft! Danke an Michael Barufke für die Lösung des Elektrikproblems beim Anlassen.
Exhaust,urq fenders and wheels  mounted

11/2002

Auspuff, Urq Kotflügel und Alufelgen zu testzwecken montiert.
additional front frame

11/02

mit Frontbügel
The air for the water cooler is coming from the roof  Luft für die Kühler kommt  von oben

12/02

12/2002

12/2002

Photos Audi pikes Peaks => <= Photos vom  Pikes Peaks
[Continuation ANN project in 2003]

[Main]   


Copyright © 2002  by Ralf Wiesner